Zidane: Barcelona vil udfordre os i resten af sæsonen
Zidane har snakket med pressen forud for torsdag aftens Copa del Rey-kvartfinale mod Real Sociedad. Her blev han blandt andet spurgt ind til Barcelona, som er tre point efter Real Madrid i tabellen, og som for nyligt har skiftet cheftræner. Zidane forventer dog, at Barcelona vil være en udfordrer i resten af sæsonen:
- Barcelona vil gøre det godt både nu og frem til slutningen af sæsonen. Men jeg vil ikke kommentere på andre hold. Gode hold gør det altid godt, og det vil de også gøre.
- Vi skal fortsætte med det, vi gør, fordi vi har ikke vundet noget endnu. Vi kan være glade, når vi vinder, men ikke før.
Kl. 19 torsdag aften fløjtes kvartfinalen mellem Real Madrid og Real Sociedad i gang, og Zidane forventer en hård kamp.
- Det er en finale, ikke en kvartfinale. De giver ikke noget væk, så vi skal være klar fra første minut. De er et rigtig godt hold.
Franskmanden blev også spurgt ind til Vinícius, som i de seneste par kampe har vist lovende takter med et mål mod Zaragoza og et stærkt indhop mod Atlético.
- Jeg er generelt glad for mine spillere. Vini er en ung spiller, som har kvalitet, men han skal arbejde for det. Han har min tiltro, hvilket jeg har til alle mine spillere.
Ligesom Vini er Valverde en lovende, ung spiller, og uruguayaneren har i denne sæson taget Real Madrid med storm. Zidane maner dog til besindighed og opfordrer ham til at holde fokus på sin udvikling:
- Han skal forbedre alt. Han er ung, og han viser, at han har en plads i Madrid, men han skal forbedre alt. Han er rigtig god, og vi er glade for at have ham her.
Både Vinícius og Valverde er udtaget til kampen mod Sociedad, og for brasilianeren kan det være en god mulighed for fortsætte sin gode form. Hazard er nemlig ikke blevet udtaget, hvorfor Vinícius muligvis får chancen på venstrekanten.