Achraf: Hvis Real Madrid vil have mig, så kommer jeg tilbage
Achraf Hakimi har stor succes i Dortmund, hvor han er i gang med sin andet år på lejeaftale og efter planen skal han vende tilbage til Real Madrid til den kommende sæson og det er han klar til, hvis man i den spanske hovedstad ønsker det.
Det fortæller han til franske Téléfoot forud for Dortmunds CL-returkamp mod Paris SG.
- Real Madrid er mit hjem. Jeg har haft mange oplevelser der og spillet mange kampe. Hvis Real Madrid ønsker, at jeg vender tilbage, så kommer jeg retur. Hvis ikke, så skriver jeg min fodboldhistorie i en anden stor klub.
Det er i denne sæson blevet til 10 assists og 6 mål og Achraf beskriver sig selv på denne måde:
- Sandheden er, at dette er min bedste sæson. Jeg er ikke en af de forsvarere, som holder sig tilbage, men derimod kan jeg godt lide den offensive del, at være med fremme og hjælpe holdet både defensivt og offensivt. Jeg betragter mig som en moderne forsvarer.
Endeligt har han store roser til Zinedine Zidane:
- Zidane er manden, som gav mig chancen og tiltroen til at spille professionelt. Jeg er taknemmelig for den tillid og den behandling, som han har givet mig. Jeg vil altid være ham taknemmelig.