Klinsmann om Bale: Han spilder sin tid
Gareth Bales situation i Real Madrid har været en af de store samtalepunkter blandt Real Madrid-fans det seneste år, og nu giver Jürgen Klinsmann sin mening til kende.
- Tiden går hurtigt som spiller, og man må ikke spilde den, fortalte Klinsmann i talkSPORT 2's program Sportsday.
Hverken Zidane eller klubben regner med Bale til den kommende sæson, men waliseren har kontrakt til 2022, og i følge AS, ønsker han ikke at forlade klubben hvis et skifte stiller ham dårligere økonomisk.
- At sidde på bænken er den værste straf for en spiller. Det vigtigste for en spiller er at være på banen. Når tingene ikke fungerer, kommer man før eller siden til en konklusion, og måske er det på tide at komme videre, siger Klinsmann og fortsætter:
- Der kommer et tidspunkt, når man bliver professionel fodboldspiller, hvor man vil tjene en masse penge som man kan lægge til side for at føle sig sikker. Men når det mål er nået er der kun en ting der betyder noget, og det er at spille og score mål, og udbygge ens statistikker. Man ønsker at forlade spillet en gang i sine 30'er, og sige "Ok, se på min karriere, jeg scorede på X antal hold og X antal mål i forskellige turneringer.
- Penge betyder ikke noget mere. Penge har ikke indflydelse på den beslutning som Gareth skal tage, men der er personlige elementer til det. Der er familie og livstils-elementer at overveje.
Klinsmann, der tidligere har spillet i Tottenham, ville gerne se Gareth Bale tilbage i deres begges tidligere klub.
- Vi ville elske at få chancen for at se en spiller som ham hver uge på TV. Som Tottenham fan ville jeg elske at se ham tilbage i Spurs.