Zidane: Kroos vil blive husket som en af de bedste

Zinedine Zidane har taget en snak med det digitale franske medie, Real France, som beskæftiger sig med Real Madrid, og her udtrykker cheftræneren sin beundring over sin tyske spilstyrer, Toni Kroos.

Ifølge Zidane er tyskeren ikke den mest højtråbende, men alligevel vejer hans ord tungt, når han har noget at sige:
- Toni taler ikke meget. Han er en stille, reserveret gut, men når han snakker, så er det fordi, han bliver nødt til det. Han taler med alle; trænere, direktører, kolleger. Jeg har set mange diskussioner, hvor hans deltagelse har vist sig at være afgørende.

Angående spillet på banen har franskmanden også roser til overs for Kroos:
- Kroos er sådan en god spiller, at han kan spile som nummer 6, som en ren midtbanespiller eller som nummer 10. Hans største dyd er hans ro. Han bliver aldrig nervøs.

Zidane fortsætter:
- Jeg synes, det er utroligt, hvor godt han spiller med begge føder. Det er lige før, at jeg tror, at han er venstrefodet.

- Han vil blive husket som en spektakulær spiller, en af de bedste i verden på sin position. Da jeg ankom (til Real Madrid, red.) var jeg glad for at kunne træne Kroos.

Seneste artikler...