Modric om Messi-rygter: Livet gik også videre, da Ronaldo smuttede

Luka Modric har snakket med det franske medie, AFP, og her kommer kroaten ind på et muligt forestående klubskifte for Lionel Messi, som Modric sammenligner med Cristiano Ronaldos afsked i 2018. Real Madrid havde en særdeles skuffende sæson efter portugiserens skifte til Juventus, men i denne sæson kom man stærk igen med Zinedine Zidane ved roret, hvor man vandt både den spanske Super Cup og La Liga.

Modric forholder sig til Messis mulige klubskifte således:
- Det vil være et stort tab, ligesom da Cristiano (Ronaldo, red.) smuttede. Men du kan ikke tænke på fortiden; det er fodbold, og så er den ikke længere. Hvis det sker, så vil det være et stor prestigetab for ligaen, men vi skal bevæge os fremad. Andre spillere vil blive stjerner.

- Da Cristiano smuttede, skete det samme; livet i Real Madrid gik videre uden ham, og det vil være på samme måde for Barcelona og La Liga uden Messi.

Om den forestående 2020-21-sæson siger Modric:
- Vi har ikke et ungt hold, men vi har et erfarent hold. Vi har unge spillere, der vil blive bedre. Jeg ved ikke, om vi køber nye spillere, men selv hvis det forbliver, som det er nu, har vi nok kvalitet. Det viste vi i La Liga, og vi ved, at vi kan gøre det igen.

Det spanske mesterskab blev vundet efter en stærk slutspurt efter coronapausen, og Modric påpeger da også, at holdets motivation var i top:
- Efter nedlukningen kom vi motiverede tilbage. Vi savnede fodbold, vi savnede at vinde kampe. Vi havde arbejdet så hårdt. Jeg tror, at vi på fysikken var det bedste hold i ligaen, og derfor vandt vi den. Det var min anden LaLiga-titel, og jeg vil vinde flere.

Seneste artikler...