Courtois med trøje nr. 1 for første gang i karrieren
Thibaut Courtois får trøje nr. 1 til den kommende sæson og det er bemærkelsesværdigt nok første gang i hans professionelle karriere, at han får lov til at bære det trøjenummer.
På trods af, at han har været at regne som en af verdens absolut bedste målmænd i en årrække hos både Atlético Madrid og Chelsea, hvor han aldrig prøvede at have trøje nr. 1 og det havde han heller ikke i sin første klub, Genk.
I sin tredje sæson i Real Madrid lykkes det altså Courtois at få det legendariske trøjenummer, som før ham er båret af koryfæer som Ricardo Zamora, Paco Buyo, Bodo Illgner og Iker Casillas (hør om dem i vores målmands-podcast her) og belgieren er meget stolt over trøjenummeret:
- Da Real Madrid tilbød mig trøje nr. 1, følte jeg mig meget beæret. Det er en belønning for den svære, men succesfulde sidste sæson. Det motiverer mig endnu mere at sikre endnu bedre resultater med dette trøjenummer. Iker Casillas har altid været mit idol. Og selv om han nu har stoppet sin karriere, vil han altid være nr. 1 for mig. So mIker, forventer jeg at opleve store øjeblikke med dette 1-tal på ryggen og gøre alle Madridistas stolte. Nr. 1 har stor symbolsk værdi og det er et ikonisk nummer for en målmand. Jeg har store forventninger om at fortsætte med at hente sejre med dette nummer.