Kroos: At vinde tre Champions League-titler er mere, end jeg kunne forestille mig

Toni Kroos har i et interview med magasinet Blick delt ud om sine oplevelser med transferen, der sendte ham fra Bayern München til Real Madrid, samt den store succes, som han har haft i Kongeklubben.

Real Madrid hentede Kroos tilbage i 2014 efter VM i Brasilien, og om processen siger Kroos:
- Jeg kunne ikke nå til enighed med Bayern München i 2014, og så gik Real Madrid efter mig. Jeg var så heldig at komme til Real Madrid som verdensmester (Tyskland vandt VM i 2014, red.), så det var klart, at jeg ikke var hvem som helst. Men at vinde tre Champions League-titler i streg er mere, end jeg nogensinde kunne forestille mig.

Kroos ankom i Real Madrid uden at kunne snakke spansk, og om den udfordring siger han:
- Jeg var heldig, at træneren, Carlo Ancelotti, og nogle spillere som Gareth Bale og Cristiano Ronaldo snakkede engelsk. Jeg må indrømme, at jeg ikke have motivationen til at lære spansk til at starte med. Jeg blev først mere flydende (på spansk, red.) i min anden eller tredje sæson i Real Madrid.

Om at have Zinedine Zidane som cheftræner siger Kroos:
- Han er utroligt god til at håndtere denne gruppe af stjerner, han møder alle spillerne i øjenhøjde, og alle spiller for ham. Han er også rigtig god teknisk.  

Seneste artikler...