Modric: Det er en svær situation for Bale og for Real Madrid

Luka Modric erkender i et interview med den engelske avis The Times, at det er en svær tid både for Gareth Bale og for Real Madrid.

Han siger følgende:
- Vi har spillet sammen i 12 år og det er en svær situation for ham og for klubben. Gareth må vide, hvad han skal gøre. Han er voksen og skal afgøre, hvad der er bedst for ham. Føler han sig glad her eller ønsker han at prøve noget andet? For mig vil Gareth fortsat være en stor spiller og han har stadig meget at tilbyde. Det afhænger udelukkende af ham, hvorvidt han har nok sult og lyst til at kigge fremad. Det tror jeg, at han har. Uanset hvad der sker, om han stopper her eller fortsætter, så kan han fortsat blive en vigtig spiller.

En af de klubber, som meldes interesserede i Gareth Bale er Tottenham, som har José Mourinho som træner og ham har Modric et godt forhold til:
- Jeg har et helt specielt forhold til ham for alt hvad han har betydet for mig. Han har vundet titler i både Italien, England og Spanien og han ved, hvordan man vinder og det forventer jeg, at det fortsætter hos Spurs. Han har vundet overalt. Selv da folk sagde ”Ah, han vandt ikke i Manchester”, vandt han. Han vandt Europa League og andre Cups på grund af hans kvaliteter. Hvis jeg skal nævne en ting, som han gør anderledes end alle andre trænere, så er der det hvordan han forbereder kampene, det er ret utroligt, han giver dig alt, hvad du behøver at vide om modstanderne, hvor man kan gøre skade på dem og hvor man kan presse dem.

I interviewet bliver der også plads til masser af ros til en anden portugiser, nemlig Cristiano Ronaldo:
- At spille sammen med ham var utroligt. Vi havde 7 utrolige år sammen, vi vandt så mange ting med Cristiano på holdet og når man ikke lige havde en god dag, så var Cristiano der til at afgøre kampen ud af ingenting med sine evner, vilje, karakter og kvalitet. Alt var specielt hos ham, måden han arbejde hårdt på træningsbanen og i kampene og derfor kunne man altid regne med et eller andet specielt fra ham, når tingene ikke lige kørte.

Og endelig fortæller Modric også om en hård periode op til skiftet til Real Madrid:
- Daniel Levy er en hård forhandler. Han kæmpede for klubbens interesse og det er jo det, alle præsidenter gør, men på det tidspunkt var jeg skuffet over nogle ting. Han lovede flere gange, at jeg kunne få lov til at rejse. Han holdt sit løfte, men der var flere forsinkelser og det frustrerede mig virkelig. To gange havde jeg pakket kufferterne og stod praktisk talt i lufthavnen, da han skiftede mening. Han kæmpede for klubbens interesser. Det var svært for mig på det tidspunkt, men til sidst holdt han sit løfte.

Seneste artikler...