Rodrygo arbejder mod at blive mere eksplosiv

Real Madrids brasilianske stortalent, Rodrygo, udtalte forleden, at han var vendt tilbage fra sommerferie med stor sult efter at gøre en forskel for klubben i den kommende sæson, og til det formål knokler han løs med hjælp fra sin personlige træner, Marcel Duarte.

Rodrygo siger selv om sin udvikling:
- Vi vidste, at vi ville have denne periode med tilvænning og udvikling i de fysiske, tekniske og mentale aspekter. Jeg forsøger at forbedre mig hver dag. Styrke er meget vigtig, men du har brug for balance. Jeg prøver at forbedre mit hovedspil, at sparke med begge føder, dribling, læsningen af spillet, den taktiske del samt markering. Fodbold udvikler sig konstant, og vi skal følge med.

Duarte pointerer desuden, at formålet ikke nødvendigvis er at gøre Rodrygo til en decideret muskuløs spiller, men at det handler om, at han skal blive en større trussel for modstanderholdet. Duarte siger:
- Vores tilgang er total fokuseret på kvaliteten i hans bevægelser samt hans evner og karakteristika. Vi ønsker ikke at gøre ham muskuløs, men at give ham mere kraftfulde og eksplosive bevægelser.

Rodrygo scorede syv mål og lagde op til tre i sidste sæson på 26 kampe, men brasilianeren ønsker at forbedre de tal:
- Det var en rigtig god første sæson (i Real Madrid, red.), men jeg vil gøre mere. At kæmpe for trofæer, lave flere mål og assists, at have flere muligheder på det brasilianske landshold, hvilket er et af mine mål for 2021.

Rodrygo fik sin debut på landsholdet tilbage i november 2019, hvor han spillede 31 minutter over to venskabskampe imod Argentina og Syd Korea.

Seneste artikler...