Mourinho udpeger semifinalenederlaget til Bayern som sit værste moment i Real Madrid

Logo Realmadrid 010101

Real Madrids tidligere cheftræner, José Mourinho, har givet et interview til den portugisiske kanel, Sic, og her fortæller han om sit sørgeligste øjeblik som cheftræner for Los Blancos. Portugiseren fremhæver semifinalenederlaget til Bayern München i Champions League i 2012, hvor Real Madrid røg ud efter en tabt straffesparkskonkurrence.

Mourinho siger:
- Hvis jeg skal vælge det værste øjeblik, er det dén eliminering med Real Madrid. Vi var uden tvivl det bedste hold i Europa, vi vandt La Liga, hvor vi smadrede alle rekorderne for point og antal mål, og jeg har ingen tvivl om, at vi ville have vundet den finale.

Real Madrid havde tabt det første opgør på udebane med 2-1 efter et mål i overtiden af Bayerns Mario Gómez, men i returkampen var man allerede foran med 2-0 efter 14 minutter på to kasser af Cristiano Ronaldo, men efter en lille halv time scorede Arjen Robben på straffespark, og senere gik kampen i straffesparkskonkurrence.

Mourinho husker tilbage:
- Dét, der for mig var mest modbydeligt, var, at i straffesparkskonkurrencen valgte vi Cristiano Ronaldo, Kaká og Sergio Ramos, som var dødsikre fra straffesparkspletten, og dem, som brændte, var dem som ellers aldrig brænder. Det knuste mig.

For Real Madrid var det kun Xabi Alonso, som scorede fra pletten, mens Toni Kroos og Philipp Lahm brændte for Bayern. Det var dog ikke nok, og Bayern gik i finalen, som de tabte efter endnu en straffesparkskonkurrence til Chelsea.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.