Vinícius Júnior: Jeg håber Neymar kommer til Real Madrid
To fremtidige holdkammerater? Foto: Marca.com
Real Madrids brasilianske stortalent drømmer om at spille sammen med Neymar i den hvide trøje. Det fortæller han til The Guardian.
”Hvis gud vil det, så kommer Neymar og jeg til at spille sammen i Real Madrid. Jeg stemmer klart for, at han skal komme til Madrid og spille. Det er min store drøm at spille på samme hold som ham. Han er mit fodboldidol, og hvis jeg får chancen for at spille sammen med ham, vil jeg blive meget lykkelig.”
Vinícius, som fylder 18 år til juli, er dog klar over, at han stadig har en masse han skal bevise.
”Jeg er godt klar over, at jeg ikke er noget endnu, og at jeg endnu ikke har udrettet noget,” fortæller den kommende Real Madrid-spiller.
Brasilianeren fortæller desuden, at han regner med, at presset på ham vil stige gevaldigt, når han skifter Sydamerika ud med Spanien. Han begynder dog allerede at mærke forventningerne til ham.
"Efter at tilhængerne hørte hvor meget jeg blev solgt for, forventer de meget mere af mig. Det har jeg skulle vænne mig til. Folk sætter spørgsmålstegn ved mine evner. Man skal lære ikke at lade sig gå på af kritik. Jeg taler meget med min far om det. Jeg fortæller, at selv Messi, Ronaldo og Neymar kan spille dårlige kampe. Hvorfor må jeg så ikke?"
Den unge teenager har også gjort sig nogle overvejelser om tilværelsen i Europa. Han fortæller, at noget af det som fylder meget, er frygten for terror.
"Jeg er bekymret for terrorisme, for jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre. Hvor man skal løbe hen. Det er ikke et problem jeg kan forudse. Det gør det meget hårdt."
At flytte rundt er dog ikke noget nyt for Vinícius. Han boede tidligere i slumkvarteret i Rio, inden karrieren fik ham til et sikkert område i byen, tæt på sin klub, Flamengo.
"Det var den bedste beslutning, jeg nogensinde har taget. Jeg har boet 13 år i Sao Goncalo. Jeg ved hvor hårdt livet i slummen er. Jeg boede tæt på en favela, så jeg har set mange skyderier. Jeg frygtede for min brors liv. Mange drømmer om det samme som mig. At flytte til et bedre sted, med bedre forhold," forklarer den 17-årige Vinícius.