Raúl efter Youth League-triumfen: Den her titel betyder rigtig meget

Real Madrids u/19-drenge vandt i går Youth League efter en hæsblæsende finale mod Benfica, der endte med en 3-2 sejr til Raúl og co. 

Raúl var da også tydeligt rørt efter kampen, da han lige fik lov til at sætte lidt ord på triumfen, betydningen heraf og de store veksler, der blev trukket på spillerne fysisk i slutningen af turneringen.

- Det her er et ekstraordinært hold og vi var sultne efter at vinde denne turnering. Den her triumf kan sammenlignes med nogle af de største ting, jeg oplevede som spiller. Det er fantastisk og jeg vil gerne lykønske gutterne, fordi det er et stort skridt i deres karrierer. 

- Det er en historisk dag for os alle. Dette er belønningen for alle de mennesker, der har arbejdet i akademiet i mange år. Vores fans har stået bag os i tiden uden fodbold, der har været hård, men de gav os den ekstra energi, vi havde brug for.

- Det var deres tredje kamp og vores fjerde på ni dage, hvor vi forinden havde mødt Juventus, Inter og Salzburg. Benfica er et stort hold med mange gode spillere og vi skulle grave dybt. Vi var det bedre hold, men vi led mere i anden halvleg og det vidste vi godt på forhånd. Det ville blive hårdt på det fysiske plan, men spillerne kæmpede hårdt. Det har været en perfekt turnering for os, og jeg ville ikke ændre noget som helst.

Seneste artikler...