Valverde: Jeg løber, indtil mine ben giver op

Fede Valverde har taget en snak med Real Madrid TV, hvor han fortæller om sin rolle på holdet samt Zidanes forventninger til ham.

Om sin rolle på banen siger Valverde:
- Det er rollen som central midtbanespiller. Mit job er at løbe, indtil jeg ikke kan løbe mere, indtil mine ben giver op. Det er, hvad jeg altid gør. Som tiden går, retter jeg til, fordi der er tidspunkter, hvor det at løbe bare for at gøre det ikke er det værd. Du skal træffe de rigtige valg.

Valverde scorede i holdets seneste kamp imod Betis, og han fortæller, at Zidane netop har bedt ham om at komme mere med i feltet:
- Chefen fortæller mig altid, at jeg skal søge ind i feltet, når jeg vinder os boldbesiddelsen. Han er god til at forklare, hvad vi skal gøre for at presse modstanderen. Han beder mig om at være bevægelig og at angribe, fordi jeg har den fysiske forfatning til at gøre det; at bryde gennem linjerne og komme med frem. At score mål er rigtig vigtigt, det er ikke bare op til angriberne at score dem. Vi skal hjælpe til fra midtbanen.

Valverde har gjort dét, som mange midtbanespiller i de senere år ikke har været i stand til, nemlig at skabe reel konkurrence på midtbanepladserne, hvor Kroos, Casemiro og Modric længe har været selvskrevne, og om det siger uruguayaneren:
- De giver mig så meget. Konkurrencen er stor, men det er ret fantastisk. Ethvert råd fra dem får mig til at forbedre mig meget, fordi de er folk, der har vundet så meget på højeste niveau.

Seneste artikler...