Zidane: Courtois reddede os igen
Real Madrid lykkedes med at hive en snæver 1-0-sejr i land i går aftes imod Real Valladolid, og Zinedine Zidane havde på den efterfølgende pressekonference roser til overs for Thibaut Courtois, der diskede op med et par fremragende redninger, ligesom franskmanden kommenterede på Luka Jovic’ situation.
Jovic fik plads i startopstillingen for anden kamp i træk, og serberen havde to særdeles nærgående forsøg; et forsøg med venstrebenet, der lige akkurat røg forbi mål samt et hovedstød, som Valladolid-målmanden, Roberto, flot fik reddet. Dermed kunne det tyde på, at Zidane fortsat har planer med ham, men cheftræneren udelukker ikke noget:
- Jeg kan ikke bekræfte noget før den 5. oktober. Han er en del af truppen, jeg sætter holdet, og sådan er det. Jeg vil ikke sige noget om, hvad der vil ske; alt kan ske. Han er her, og han spillede i dag (i går, red.).
Om Courtois’ flotte kamp sagde Zidane:
- Jeg står tilbage med en god smag i munden. Det var ikke en nem aften. Det vigtigste var at få pointene, fordi vi kommer til at forbedre os. Vi er altid irriterede over noget, mest for at tabe boldbesiddelse på vores egen banehalvdel frem for dommermæssige uretfærdigheder. Vi var der ikke rigtig i første halvleg, Courtois reddede os i sidste uge, og det samme gjorde han i dag (i går, red.). Det er det, som Thibaut er der for.
Zidane skiftede efter en lille times spil væk fra diamantformationen ved at udskifte Isco og Jovic for i stedet at bringe Marco Asensio og Vinícius ind som kantspillere, og få minutter senere fik sidstnævnte bolden i kassen, og det behagede Zidane:
- Jeg er glad for hans mål og for det, han gjorde. Vi lavede ændringerne for at prøve noget mere, og det sørgede dem der kom ind for.
Franskmanden sagde desuden følgende om Hazards situation:
- Det er en muskelskade. Ud over skaden har han det fint. Jeg kan ikke med sikkerhed sige, hvor længe han er ude. Det var en sammentrækning af musklen, men ikke mere end det. Det kan ske. Han er irriteret, fordi han havde det fint forinden.