Zidane: Tre sejre og en uafgjort - hvad mere kan jeg bede om?

Real Madrid har endnu ikke fundet storspillet frem i den nye sæson, men alligevel står holdet tilbage med tre sejre og en uafgjort, og det var også det, som Zinedine Zidane fokuserede på efter gårsdagens 2-0-sejr over Levante.

På pressekonferencen efter kampen sagde han:
- Vi skal være stolte af, hvad drengene gjorde, fordi vi er lige startet. Vi har tre sejre og en uafgjort, hvad mere kan jeg bede om?

- Levante havde også deres momenter. Jeg ville gerne have haft det andet mål tidligere. Hvis vi gør det (scorer tidligere, red.), ændrer det kampen.

Real Madrid havde masser af chancer til at udbygge 1-0-føringen, og Sergio Ramos fik også et mål underkendt af VAR, og efterfølgende kom Levante tilbage i kampen og var tæt på at udligne i flere omgange. Om det sagde Zidane:
- Sådan er fodbold. De havde gode, stærke øjeblikke. Vi startede første halvleg godt, og i starten af den anden kunne vi have scoret det andet, og så ville det have været en anderledes kamp. Vi fik det i sidste ende. Vi led i en kamp, som man bliver nødt til at lide i for at vinde. De havde deres momenter i anden halvleg, men det er normalt.

Zidane valgte desuden at fokusere på det positive i, at holdet trods alt kom frem til mange store chancer:
- Jeg er ikke bekymret angående manglen på mål, fordi vi er lige startet. Vi kan forbedre meget, og det kommer vi til at gøre. Vi er glade for chancerne, vi skaber meget, og det er godt. Vi skal fortsætte, og vi vil forsøge at få vores målmand til at lide mindre.

Om Vinícius’ præstation sagde cheftræneren:
- I dag scorede Vinícius et mål, hvad andet kan jeg bede ham om? Det er, hvad han gør; arbejder, forbedrer sig, og det er dét. Man skal være glad; jeg vil ikke snakke om fejl, men om det positive.

Seneste artikler...