Benzema: Folk ser fodbold forskelligt; mål er ikke alt

Karim Benzema scorede forleden sit mål nummer 250 i Real Madrid-trøjen, og til klubbens hjemmeside sagde han efterfølgende:
- Jeg er meget glad og meget stolt af mine mål og også af vores spil for tiden i klubben, fordi for mig er det en ære, og jeg vil fortsætte med at arbejde på at score mål.

Benzemas rolle på holdet er afgørende for den måde, som holdets offensiv fungerer på, og franskmanden påpeger da også, at han ikke udelukkende har fokus på at få bolden det sidste stykke ind i kassen:
- Folk ser fodbold forskelligt, og der er mange, der kun fokuserer på mål, men der er også andre ting som bevægelsen og afleveringerne. Jeg er en angriber, som også kan score mål.

Benzema er i gang med sin tolvte sæson i Real Madrid, hvor han har spillet 517 kampe og vundet 19 titler. Han er klubbens femtemest scorende spiller efter Cristiano Ronaldo, der scorede 451 mål, Raúl (323), Di Stéfano (308) og Santillana (290). I sidste sæson hjalp franskmanden Real Madrid til at vinde det spanske mesterskab ved at score 21 gange i La Liga og lægge op til otte mål.

Seneste artikler...