Vinícius byder sig til

Vinícius Jr. kom endnu engang på måltavlen, da Real Madrid i weekenden slog Levante med beskedne 0-2. Brasilianeren scorede det første mål, inden Karim Benzema lukkede opgøret.

- Vinícius’ problem er, at vi har købt Eden Hazard, har Zinedine Zidane udtalt i forbindelse med et spørgsmål om brasilianerens manglende spilletid på et tidspunkt i sidste sæson.

Det budskab har han taget til sig, for denne sæson er startet med mål, noget som man virkelig har manglet, fra Vinícius, der altid har været exceptionel i sine udfordringer, men sjældent har været i stand til at konvertere det til mål eller assists. Og siden har man så manglet det fra Eden Hazard.

Målet mod Levante markerede så første gang den unge mand har været i stand til at score mål i to kampe i træk. Nu hedder Real Madrids topscorer i 2020/2021 så ikke Karim Benzema, men i stedet Vinícius Jr, der ellers kun står noteret seks liga-træffere for klubben, siden han ankom til kontinentet.

Efter kampen lød det fra hovedpersonen:

- Jeg er glad for at score. Jeg var på det rette sted, jeg kunne ikke brænde. Jeg havde flere chancer, og jeg fortsætter med at arbejde, så jeg kan hjælpe mere til.

Seneste artikler...